Smiley?

Det är helt sjukt hur plugget påverkar en..Jag är helt slut! Nu inväntar man helgen som närmar sig med snigelsteg. Är du precis som jag? skriver du också smileisar för att utrycka dina känslor i ett sms på rätt sätt? hur många reagerar inte lite när man får tillbaka: Jo,jag mår bra.. du?
Jag kan tycka det låter nedtryckande o deprimerande.  Se skillnaden! ------> 
 "Hej! skulle du kunna komma inom mig senare? Var skitlänge sen vi träffades! :D"
"Hej skulle du kunna komma inom mig senare? var skitlänge sedan vi träffades!"


-Ett budskap? idag så kom det en kvinna och hade föreläsning på skolan hon pratade om hur pressen manipulerar bilder, och hur mycket fusk som förekommer i skvallertidningar, modellbider och dylikt. vi fick se hur en tjej såg ut i en modeltidning före hon blev "omgjord" av datorprogram och sånt. Hon var inte alls så fin! så titta noga nästa gång. Har du någon gång sagt :

Men en bild ljuger ju aldrig! -eller...?  Här kommer ett bildbevis.
vi fick lära oss detta idag:
Ögonen:linser ansikte:delvis smink,men också mycket dataredigering.läppar: fylligare, med hjälp av konturer och ljusa skuggor..


Så nu vet ni alla som har undrat, varför alla modeller ser så jävla perfekta ut, Ingen ser ut såhär. Det skulle vara ett mordförsök mot moder jord :D So just be you!


Nu måste jag tyvärr säga bye bye :)


ha det gött♥                                              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0